Tuesday, January 08, 2008

Manisch-depressief

Na maanden om de zoveel dagen in het nieuws te komen is de bom gebarsten; Britney Spears is manisch-depressief!

Maar laat ons even alles eens overlopen.. (probeer jezelf even in de plaats te stellen)

Eerst wordt het jonge meisje de popshowbizz ingekatapulteerd, gekneedt door wie weet allemaal en hoeveel mensen zeggen haar dagelijks niet hoe ze zich moet kleden, hoe ze moet lopen, wat ze mag eten, wat ze op welke vragen moet antwoorden, welke make-up ze moet dragen, hoe ze moet dansen, volgens mij hebben ze haar zelfs gezegd met welke hand ze haar neus moet snuiten (schoon gezegd hé), ..

En dat is een tijdje leuk maar ten slotte heb je maar 1 jeugd, je bent maar 1 keer 16 en op die leeftijd ontwikkel je een eigen mening, een eigen willetje en als er dan een klein leger rond je draait dat die gevoelens tegenhoudt en je blijft opdragen hoe jij je leventje moet leiden, dan verander je stilletjesaan in een wandelend tijdbommetje.. Ondertussen blijft dat leger je wel opdragen hoe verder te leven terwijl je de halve wereld ziet voorbij vliegen.

Nog een tijdje later loop je de verkeerde jongen tegen het lijf, je denkt gelukkig te kunnen worden maar dat vat opgekropte eigen gevoelens begint krap te zitten. Je denkt ermee te kunnen omgaan en doet wat in je eigen ogen goed is maar hoe kan je in g****aam weten hoe je dat moet doen want op het ogenblik dat je dat zelf moet uitzoeken is het steeds voor je gedaan!

Een huwelijk en 2-in-de-haast-gekochte-kinderen later krijg je dan zo'n hamerslag om u tegen te zeggen en verschieten de mensen dat je stoppen doorslaan! Wel ik verschiet daar niet van! Ik verschiet er eerder van dat men er nu pas is achter gekomen dat Britney depressief is - maar ja, in Amerika is het volstrekt normaal dat je van de ene dag op de andere je hoofd kaalscheert.. Als je even logisch nadenkt had men moeten weten dat dit toch al wel iets langer aan de hand is!

Ik ben geen heuse fan die op youtube al gillend een filmpje zal plaatsen om iedereen duidelijk te maken dat ze haar met rust moeten laten - ik kan enkel hopen dat mensen beseffen dat zoiets niet van de ene dag op de andere komt en ik krijg het al helemaal op mijn systeem van mensen die durven zeggen dat ze het zelf heeft gezocht!!

No comments: