Sunday, January 20, 2008

Conservatief

Ben eindelijk doorheen het hoofdstuk 'Methodescholen' geraakt.. Freinet, Montessori, .. ik heb ze allemaal onder mijn neus zien voorbij komen en ik moet toegeven dat ze wel iets hebben - hun methoden. Ik moet wel toegeven dat dit oordeel pas is gekomen bij het doornemen van de leerstof! En ik weet hoe dit komt!!

Ik besef goed genoeg dat ik dit aan mijn conservatieve opvoeding heb te danken. Ik ga het niet in detail uitleggen, heb ik geen zin in, maar doorheen de jaren is het al vaak opgevallen hoe hard ik verschil met bepaalde 'onderdelen' van mijn familie. En ik laat me telkens vangen; telkens vraag ik me af hoe het komt dat zij zich niet kunnen of willen openstellen voor iets nieuws, waarom ze zich zo vastpinnen op dat zwart iets en het wit iets geen kans willen geven..

Maar ja, het is niet de eerste keer, en zeker niet de laatste keer dat men mij zal zeggen dat ik een vreemde familie heb. 't Is dat je je familie niet kan kiezen hé - al was 1 deel wel een goede keuze :-)

No comments: