Wednesday, October 03, 2007

Rot-ochtenden

lie groet 's ochtends de dingen. Ik ben een ochtendmens - dat betekent dat ik (normaal gezien) vlotjes uit mijn bed spring, al zingend onder de douche sta, vlotjes de trap afzwier om met heel veel liefde Mathi's eten klaar te zetten.

Behalve de laatste tijd..

Deze ochtend heb ik zowaar een dieptepunt bereikt - het begon toen de wekkerradio aangaf dat het 10 voor 6 was. In normale omstandigheden draai ik mij vlotjes op mijn zij en zet (met mijn ogen nog toe) dat rotding af! Maar ik had niet op de Mathi gerekend..

Sinds enkele dagen ligt Mathi terug bij me (onder de dekens!) - wil ze veel liefde of heeft ze het gewoon koud, daar lig ik niet van wakker (..). Stel u gewoon een 2-persoonsbed voor waar één iemand in ligt en tegen dat mensje ligt een kat - een héél bed en dat beestje wil perse tegen mij liggen (keilief é). Op zich geen probleem maar mijn snoezig beestje heeft een Garfieldomtrek en dat geeft dat die niet meedraait als ik mij omdraai! Dat zorgt er dan voor dat ik een opstakel op mijn weg vond toen ik deze ochtend de wekkerradio wou afzetten.

Toen ik het toestel toch had gevonden was ik mijn oriëntatie kwijt en kreeg dat ding niet afgezet! Na op alle knopjes te hebben geduwd heb ik uiteindelijk de stekker uitgetrokken!!

Toen mijn gsm enkele minuten later afliep kreeg ik amper mijn ogen open en toen me dat lukte deed het licht van mijn gsm-scherm teveel zeer aan diezelfde ogen.

Ben er amper in geslaagd om heelhuids de badkamer te bereiken, het water van de douche was eerst te koud, mijn haartjes werkten niet mee met een 'coupe ontplof' als gevolg en ben bijna over Mathi gevallen die me nadien bijna besprong omdat ze honger had!

Den bureau heb ik heelhuids bereikt en ondertussen staat mijn 3de kop koffie voor mijn neus! En eigenlijk zijn zo'n ochtenden waarbij alles in het honderd loopt een grappig fenomeen waar je achteraf vrolijk om kan glimlachen!

No comments: