Monday, October 22, 2007

Gedachtengang van een Minister

De laatste tijd vraag ik me af welke hersenkronkels onze leiders wel eens maken!!

De ene blunder na de andere haalt het nieuws - om nog maar te zwijgen van wat de mensen buiten ons landje over onze top moeten denken. Eén ding is ondertussen wel duidelijk; zelfs zonder regering lukt het hier! Daar waar een ander volledig in paniek zou schieten kabbelt het belgische leventje rustig verder EN niemand die dat vreemd vindt!

En het kan nog maffer hé! De personen die mee aan de top van ons land staan halen nu al wekelijks het nieuws met berichten dat hun kasboekje niet klopt - onze belastingscentjes worden over de balk gesmeten! Niet enkel door verkeerde facturen maar ook door reisjes en dergelijke.. En op het einde van de rit valt iedereen achterover omdat de begroting niet klopt.

In ieder ander land zou een bom ontploffen - het land zou te klein zijn (ok kleiner dan België..) behalve hier!! Hier gaat alles simpelweg zijn gewone gangetje verder. Minister geeft teveel centen uit - tja kan gebeuren hé.. Minister zit in 't buitenland om even hoi te zeggen - Och het is hier toch te koud..

En aan zo'n dingen merk ik dat ik ouder word - zodra de sympathieke nieuwslezer mij het nieuws meedeeld begin ik een heuse conversatie met mijn tv-toestel - de betreffende hoofdrolspeler/-speelster krijgt van mij een heuse les in 'hoe het niet moet', vraag hen waar hun gedachten zaten en wat ze eigenlijk van hun functie hadden verwacht!

En zo'n mensen worden geacht ons landje te besturen!!

No comments: