Tuesday, September 18, 2007

100 dagen

Na 100 dagen nog steeds geen regering EN België bestaat nog steeds..

Gister een stukje van een laat nieuws gezien waarin een vrolijke treinreizigster (..) zich doodleuk afvroeg of we wel een regering nodig hadden! Persoonlijk vind ik van wel - zie je het al gebeuren dat iedereen gewoon zijn zinnetje doet..

Maar die 100 is toch wel lang - vroeger werd zo'n cijfer gevierd - wie kent Chrysostomos nog :-) De laatste jaren waren die dag de kleurigste mensen die er rondliepen (tegenwoordig noemen ze dat mode..) en die 100 dagen werder euh zwaar gevierd. Zouden ze dat nu in de Wetstraat ook doen..

Ik heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel over - ik ben benieuwd.. Wat als men er deze maal ook niet uitkomt? Moeten we dat terug gaan stemmen? Idioot want uiteindelijk hebben de mensen hun keuze gemaakt dus is de kans groot dat die uitslag krak dezelfde blijft! Tenzij een groot deel van de belgische bevolking er eens goed mee lacht en zijn/haar stembrief bij het oud papier smijt.

Ze kunnen ook terug achter de vergadertafels gaan zitten en op een vrolijke manier tot besluiten komen; ze kunnen met de dobbelstenen gaan smijten - welke partij het hoogst gooit bij een bepaald voorstel wint! Of strippoker spelen; diegene die het eerst in zijn/haar hemd staat verliest! Ik in de politiek: het zou er een pak vrolijker aan toe gaan dan nu denk ik ;-)

No comments: