Wednesday, July 25, 2007

Le Cirque de France?!

Vroeger DE wedstrijd van het jaar - waar menig wielrenner zijn strepen heeft behaald en zo het respect van sportliefhebbers verdiende.

Tegenwoordig HET circus waarbij je bij aanvang denkt wat het dit jaar zal worden.. Het deed me op een avond denken aan een liedje van lang geleden: iets met visjes die naar de zee vertrokken en één voor één afvielen (de visjes namen weliswaar geen medicamenten om de zee sneller te halen maar ik moest er toch aan denken).

Het mafste feit dit jaar (voor mij toch) is de 'bloeddoping' (wat een woord) van Vinokourov. How stupid can you be??

Nu weet ik ook wel dat er meer sporters zijn die al jaren medicatie nemen om de prestaties te verbeteren, maar tegenwoordig wordt het wel heel moeilijk om geloofwaardig over te komen. Bij de minste mooie prestatie vraagt men zich onmiddellijk af of het wel een pure prestatie is!

Ik noem mezelf een vrij sportieve meid en tot voor enkele jaren was ik actief in de competitie maar ik zou nooit hebben overwogen om nog maar iets medicatie-achtig ding achterover te slagen om toch maar sneller 'op base' te geraken - ok ik speelde misschien niet in zo'n belangrijke klasse maar toch, kwestie van even verder te denken.

Hoe dan ook, we zijn in een periode dat de mafste hulpmiddelen worden boven gehaald om toch maar iets sneller te kunnen trappen, lopen, ... En het enige dat je daarmee bereikt is dat je als prof-sporter niet meer geloofwaardig overkomt - spijtig voor diegene die het wel op karakter en doorzettingsvermogen halen!!

1 comment:

@je said...

10 kleine visjes die gaan naar de zee
Tis goed zei de moeder, maar ik ga niet mee
Ik blijf liever in de vieze, vuile sloot
Want in de zee daar zitten haaien en die bijten je dood!
Blub, blub, blubblubblubblub, blub