Tuesday, May 29, 2007

Aanloop naar verlof

Het zat eraan te komen - na een tijdje mezelf voorbij te hollen, gebeurt er iets waardoor de tijd even stil blijft staan en waardoor alles weer op het normale ritme verloopt.. Dit is geen leuk moment maar het moet wel gebeuren.

En zo komen we bij het einde van de maand mei - binnen enkele weken heb ik 2 weken vakantie (lees: schildervakantie).

Het is vreemd maar iedere keer bij de aanloop naar vakantie beginnen K. en ik meer en meer ons eigen ding te doen. Tijdens de werkweek zit hier en daar zit een extra sim- of een bijscholingmoment maar in het weekend wordt héél het boeltje zwaar overhoop gesmeten. K. doet een shift hier en daar, heeft nog een extra bijscholing of spreekt simpelweg af met vrienden. Ik ga dan weer een keer simmen, doe een extra dienst of spring ergens bij waar men volk nodig heeft.

En dan is het vakantie en zitten we een tijd gewoonweg met elkaar opgescheept! Hihi, tuurlijk is dat niet negatief bedoeld maar het is net of wij in die aanloop even afstand van elkaar nemen - onze agenda's worden iets minder goed op elkaar afgestemd.

Even toelichten; wie het fenomeen 'partner-in-shiftensysteem' kent, zal begrijpen dat nauwkeurige agenda's een must is in je relatie! Tijdens zo'n aanloop gebeurt dat afstemmen van agenda's bij ons iets minder vlot en creeën K. en ik een post-it-relatie (zoiets als de fruitsap-reclame, alleen kleven wij onze briefjes op het Senseo-toestel).

Een duidelijke oorzaak hiervoor kan ik niet vinden - of misschien toch; onze vrienden vinden ons nu eenmaal een maf koppel (positief bedoeld, hoop ik toch) - het zal misschien daaraan liggen :-)

No comments: