Friday, April 13, 2007

Adoptie

Er moet me iets van het hart en ik kan het niet beleefd of 'beschaafd' zeggen.. Ik verontschuldig me reeds bij deze en wil in 1 adem zeggen dat ik adoptie iets heel mooi vind!

Vandaag in het nieuws: "Madonna reist niet naar Malawi voor tweede adoptie". Mijn gedacht bij het lezen van die kop: "Kom sjoe, we gaan nog eens op verlof en brengen nog een kind mee als souvenireke". Bij deze krantenkop moest ik onmiddellijk aan de eerste reis van de ster aan het dorp denken. Nu blijkt dat deze reis enkel dient om een bezoek te brengen maar het kwaad is geschiedt, VM is een beetje onrustig en ik zal eens uitleggen waarom..

Het spijt me zeer maar persoonlijk heb ik de indruk dat het meer en meer een rage onder het bekend en rijk volk begint te worden om een kind te adopteren. Na de berichten over de recentste adopties van Angelina en Madonna, waren andere sterren ook wel te vinden om een kindje te adopteren (het is eens iets anders dan zo'n kleine naakte hond)! En wat mij zo razend maakt, is de procedure die die mensen volgen - in mijn ogen heeft het veel weg van een soort mensenhandel!

In het voorbije half jaar zijn er 2 sterren op verlof gegaan en zijn met een kind op de arm terug gekomen. En dat is verkeerd!!

Ik heb nog NOOIT gehoord dat er iemand op een periode van 2 weken (als het niet korter was) een adoptieprocedure kan starten EN afronden! Zelfs al komt het adoptiekindje uit Cambodja, China of een ander land. Het feit dat de adoptie-ouders een dikke bankrekening EN een bekende snoet hebben, doet mij niet twijfelen dat zij een speciale behandeling hebben gekregen. Als je een adoptieprocedure in gang zet, vind ik dat knap! Als je voor 2 weken 'op reis' vertrekt en met een kind terugkomt, vind ik dat louche!

Het is mooi dat je een kind een toekomst wil geven, maar volg dan dezelfde procedure die de 'gewone' mens ook moet volgen. Ik ga dan ook wel in 1 zin meedelen dat ik de huidige procedure ook niet al te menselijk vind. Het is normaal dat men zeker wilt zijn dat de kinderen goed terecht komen maar hou het ajb menselijk hé.

Ondertussen is mijn 'woede' geminderd en richt ik me nog even op mijn alternatief verslag voor muzische..


By the way - @ Kriss: Statler en Waldorf

No comments: