Tuesday, March 06, 2007

Heeft iemand iets gemerkt?

Het is weer eens gebleken hoe weinig mensen geloven in mijn 'kunnen' of mijn 'lef'. Om de één of andere manier zijn de mensen van oordeel dat ik op mijn eentje niet kan nadenken, geen eigen mening kan hebben en al zeker niet kan logisch nadenken! Zo ben ik steeds dat persoontje dat constant wordt onderbroken of genegeerd!! En als ik dan al eens aan het woord ben (of geraak) heeft mijn gesprekpartner zo'n grijns op zijn/haar snoet van 'Alé, kinneke zeg ook eens iets dan zijt ge gelukkig'..

Nog zoiets is dat mensen werk van me overnemen. Aaahh
Zal ik dat wel doen, dan doet ge u niet zeer.. Of dan doet ge het niet verkeerd..

Al heel mijn korte leventje krijg ik daarmee te maken!

Ok, ik heb geen verdere studies gedaan
Ok, ik kom misschien niet uit de beste buurt

Maar zie ik er dan zo dom en hulpeloos uit? Of vindt de helft van de wereldbevolking zichzelf dan zo fantastisch?

Ik heb het nooit kunnen vatten, ik heb me er al bij neergelegd (en dat doet pijn hoor). Maar af en toe stoot me dat toch nog tegen mijn (weliswaar kleine) euh.. cup. En het feit dat ik me bij die stelling heb neergelegd maakt dat ik ook niet meer in de verdediging ga - die strijd heb ik opgegeven want het verleden heeft duidelijk gemaakt dat het toch niets uithaalt..

Ik zie die mensen (en mezelf) meer als gelijkwaardig, maar dat is niet de stelling van die anderen - die voelen zich 'net' iets beter.. Ik troost me met de gedachten dat het me siert dat ik mezelf niet zo grandioos vindt en ondertussen laat ik rustig op mijn kop zitten of laat mezelf negeren!?

No comments: