Tuesday, March 20, 2007

Probleem

Ik heb een serieus probleem dat op tijd en stond de kop opsteekt.

Ik denk aan een situatie, wil daar iets over zeggen maar omschrijf die situatie dan - ik zeg letterlijk waar het op slaagt!

Je krijgt dan de vreemdste zinnen zoals;
"Bert de spin ontmoet u' - dat moet dan zijn - 'Bert de spin heet u welkom' -> ik denk dat men de spin zal ontmoeten maar de spin heet de persoon ook welkom.

of

'Ja ik kijk dat' - logischer klinkt dat - 'Ja ik zie dat' -> ik bekijk het geheel en moet zeggen dat ik dat zie.


Dit is een zeer vreemd fenomeen en het is iets dat wel regelmatig opduikt! Nog zoiets is dat ik mijn woorden niet in de juiste volgorde zet zoals:

'Parkeer de auto ik daar' - in schoon Nederlands is - 'Ik parkeer de auto daar'

Ik verbeter mij meestal héél snel door me even te excuseren en alles in correcte volgorde te herhalen, maar toch..

Goede vrienden en kenissen weten dat en glimlachen als het weer eens voorkomt. Maar vreemden die er geen weet van hebben bekijken mij alsof ik rechtstreeks van Mars kom (terwijl ik eerder van Venus kom..).

En helemaal génant is het als het voorkomt op een vergadering zoals gisteren :-/ Zou er geen mooie medische term zijn voor mijn problematiek of ben ik uniek met dit probleem? Persoonlijk hoop ik op het eerste want het blijft wel een ietswat onwennige zaak en als het effectief een medisch probleem zou zijn, heb ik een serieus excuus in plaats van simpelweg knotsgek te zijn!

No comments: