Monday, March 26, 2007

Koffie

De laatste weken kan ik niet zonder koffie - zonder koffie val ik halverwege de dag in slaap. En zelfs met koffie begin ik tegen 14h te staren en te dromen.

Op het werk beginnen de letters op mijn pc een eigen leventje te leiden en thuis begin ik me tegen dat uur vooruit te slepen. Ik neem nog een kop koffie (liefst een héél grote) en besef na m'n eerste slok hoe walgelijk koffie in de namiddag smaakt. Tot voor enkele weken was ik ervan overtuigd dat je koffie enkel 's morgens en 's avonds drinkt - daartussen smaakt het zwarte spul niet!!

Het koffie-verbruik is stilletjesaan in mijn leven geslopen - het is begonnen de week voor het examen Nederlands. Sindsdien is het geëscaleerd tot een dagelijks gebruik van makkelijk 5 koppen (en ik heb het niet over op-café-krijgende-mini-tasjes). Mijn klassieke 2 kopjes zijn verleden tijd..

Deze week moet ik nog werken maar volgende week heb ik een weekje vakantie - ik ga proberen iets aan m'n koffie-verbruik te doen - wat mijn maag zeer leuk zal vinden.

No comments: