Thursday, March 08, 2007

Een schietgebedje voor de verslagen..

Nederlands zal op de 'wilden tast' moeten gebeuren, vrees ik. Ik ben het levende bewijs dat studeren en thuis breken niet samen gaan! Terwijl een normaal mens wakker ligt van één bepaald probleem, lig ik wakker van 2 - school en de werken thuis voor de nieuwe electriciteit (ze beginnen dit weekend).

De vervoegingen lukken - hoi hoi
De nieuwe spelling daarentegen is om je een breuk te lachen - initiaalwoorden, letterwoorden, wel of niet aan elkaar, apostrof, Gallicismen, contaminatie, ... Een deel van het geheel lukt me, maar dat andere deel pfff!!

Een portie goed geluk zal zaterdag van pas komen!

Ik hoop dat mijn verslagen, eindopdracht en reflectie goed zijn. Dat is uiteindelijk een zéér belangrijk deel van dit jaar. Een studiegenote heeft alvast een dikverdiende A. Wat je dan automatisch doet, is over je eigen werk nadenken. Zij schrijft alles tot in de puntjes en ietsiepietsiedetails neer, ik daarentegen ben iemand die beknopt werkt (en ik heb al gemerkt dat ze dat in Tielt niet zo graag hebben). Na de begeleiding van de stageverslagen ben ik dan vol goede moed aan een uitgebreide verslaggeving begonnen - maar of mijn interpretatie van 'uitgebreid' ook die van hen is, valt nog af te wachten..

Ik hoop dat ze de verslagen ok vinden, anders is dit jaar voor niets geweest vrees ik. En dan wil ik er gerust een 2de zit voor Nederlands bijnemen - per slot van rekening wil ik die nieuwe spelling ECHT wel doorhebben (om binnen een aantal jaren wel opnieuw te moeten beginnen maar dat zijn zorgen voor dan..)!

Die laatste loodjes hé..

No comments: