Thursday, February 08, 2007

Mondeling Nederlands

Gisternamiddag naar school gereden. Ik had een practicum en tegen de avond had ik mondeling examen Nederlands.

Na het verslag van mijn logopedist te hebben afgegeven (een mooi excuus om te bewijzen dat je volop aan het leren praten bent), mocht ik mijn verhaaltje voorlezen.

Ik ben oorspronkelijk van Antwerpen en dat hoor je aan mijn uitspraak! De docent gaf er enkele opmerkingen over maar zei in 1 zin dat dat gebruikelijk was voor die regio. Voor de rest ging het goed, mijn intonatie was goed (mag nog wel een beetje meer overdrijven), ik nam voldoende rustpauzes, ik las niet te snel en ik 'verdeelde' mijn zuurstof goed. De docent had nog 1 klein puntje: ik mocht gerust wat luider praten maar, zo zei hij, als mijn verkoudheid over zou zijn zal ik daar wel minder last van hebben.

Klein detail: ik heb geen verkoudheid ..
maar dat heb ik hem niet gezegd hé ;-)

No comments: