Saturday, January 06, 2007

Dromen

Hoewel ik een slechte slaapster ben droom ik wel veel. Meestal zijn het geen positieve of fijne dromen en zodra ik wakker ben kan ik ze perfect navertellen;

Als tiener heb ik een tijdlang dezelfde droom gehad. Het was allesbehalve een leuke droom want om één of andere reden werd ik neergeschoten. Wie mij neerschoot weet ik niet meer maar ik werd in mijn rug, ter hoogte van mijn rechternier neergeschoten. Ik werd dan wakker en die plek deed pijn! Die droom heb ik al lange tijd niet meer gehad maar af en toe doet dat 'plekje' nog pijn.

Of zo is er de droom dat er een, nog steeds levend, familielid sterft. Ik voel de leegte en het knaggende verdriet tijdens mijn droom en zelfs de dag nadien. Die dag ben ik dan niet te genieten!

Natuurlijk droom ik regelmatig dat ik van een hoogte val maar ik schiet wakker vooraleer ik de grond raak (ik heb eens gehoord dat je zou sterven als je droomt dat je te pletter slaagt).

En dan is er nog het vreemde voorval dat ik regelmatig gewoon wakker schiet zonder iets gedroomd te hebben. Dit gebeurt meestal als ik nog niet 'slaap slaap', ik ben nog 'halfwakker' en besef waar ik ben. Ik verschiet me een ongeluk en mijn lichaam 'schokt' wakker - ik kan het niet anders uitleggen..

Door zo te dromen ben ik achterdochtig geworden, zelfs een beetje paranoia. Ik heb schrik dat, in de dagen na zo'n droom, er erge dingen zouden gebeuren met mensen die me nauw aan het hart liggen. Het is vreemd maar aan mijn knuffelgehalte zou je kunnen meten wanneer ik een slechte droom heb gehad :-)

Sommige mensen zullen na het lezen van dit bericht 100% zeker zijn dat ik dringend eens een 'klapke met den dokter' moet doen maar hé dit is mijn blog en dit moest ik toch even kwijt..

Ik kruip binnen dit en een halfuurtje onder de wol.. Ik ben benieuwd.

Voor de nieuwschierigen: in mijn dromen is nog nooit een prins voorgekomen of iemand die ervoor moest doorgaan, een wit paard of zoiets soorgelijk en 'voor eeuwig en altijd' is ook nog niet voorbij gekomen ;-)

No comments: