Thursday, November 02, 2006

Ode aan mijn auto

Jij bent groot, mooi en stoer
Maar jij bent ook stevig, betrouwbaar en beschermend

Zo ook gister, toen we rustig richting meubelzaak in Wilrijk reden. Die camion gingen we even voorbij steken maar daar was de camionbestuurder het niet mee eens. Ter hoogte van zijn 'laadbak' stak hij z'n richtingaanwijzer aan en zonder nadenken of achteruit kijken, 'kapte' hij naar links.

Links achter ons, ter hoogte van je koffer, reedt net een wagen dus naar links konden we niet. Het enige dat ik kon doen was vol op de rem gaan staan! Het had geregent en het was nog gladjes en daar waren we niet op voorbereid. We zijn beginnen slingeren en even had ik geen controle over je. Het volgende ogenblik zag ik dat de wagen, links achter ons, ook was gaan remmen en een eind achter ons was, dus konden we naar links. Al slingerend zijn we van baanvak veranderd, hierbij zaten we bijna tegen de vangrail maar de camion zijn we dan toch voorbij gestoken. Boos als we waren hebben we nog van ons laten horen, maar die r*tz*k had nog het lef op te antwoorden.

En dan kwam het besef dat ik dit voorval zonder jou niet had kunnen navertellen! Met mijn vorig tuteke had ik het alvast niet moeten doen! We hebben héél véél geluk gehad, daar ben ik 200% van overtuigd!

Met de bibber zijn we uiteindelijk verder gereden. Ik ben jou, en mijn engelbewaardster :-) , zeer dankbaar!

En al de camionchauffeurs mogen van ons beide gerust hun proeven voor het rijbewijs een keertje overdoen!!

No comments: