Thursday, June 22, 2006

Wereldbeker voetbal

Dit betekent dat je op elke minuut van de dag ('s morgens, 's middags, 's avonds en zelfs 's nachts) naar 22 mannetjes kan zien, waarvan er 20 achter een balletje rennen! Er is altijd wel één of ander tv-kanaal dat een perfect groen voetbalveld, met grassprietjes van allemaal dezelfde lengte, laat zien met één of andere match. De match van gister, de hoogtepunten tot hiertoe, de geschiedenis van de spelers, bespreking van de trainers, .. En als het daar niet over gaat hebben ze het over de madammen van de spelers, één voor één topmodellen die er gewoon perfect uitzien (ook al zijn ze 2 weken geleden van hun 5de kind bevallen..).

En ook al zijn het net een bende hondjes die achter één schaapje lopen, het blijft toch leuk! En ja, ik probeer af en toe een matchke mee te pikken. Terwijl ik dit typ, krijgt Japan dik op zijn donder van Brazilië, momenteel is 1-4 voor de Brazilianen :-)

Dat sportieve heeft er al altijd in gezeten.. En ook al volg ik de belgische competitie van eender welke sport niet echt, zodra de Olympische Spelen aanbreken of de Wereldbeker voetbal kondigt zich aan, nestel ik me regelmatig voor de tv, volg de uitslagen via het net en zet de radio luider bij het sportnieuws..

Af en toe moet je je gewoon meedoen aan dat 'kuddegroepding'!

By the way; zoals iedereen heb ik ook mijn 'persoonlijke' schatje tussen de spelers zitten. En ik weet dat men mij nog knotsgekker zal verklaren maar ik kan er echt niet aan doen - mijn schatje is .. Ronaldinho (en aangezien die bij een ijzersterke ploeg speelt (Brazilië, voor de leken) gaat die nog regelmatig op mijn tv-scherm verschijnen :-) )!

No comments: