Monday, June 19, 2006

Verslag

Donderdag 8/6/2006
Opgestegen met serieuze kriebels in m'n buik. K en ik zaten niet naast elkaar en aangezien het de 1ste x dat ik zo ver vloog, kan je wel begrijpen dat ik wat witjes werd! Moest mijn'National Geographic' van kleur kunnen veranderen, had hij bij het opstijgen blauw gezien..

Uiteindelijk hebben K en ik de verdere trip een bank achter mijn oorpronkelijke zitje gezeten. Die rij was leeg en ik voelde me toch wat 'geruster'. Tot we de landing inzetten.. Mijn oren stonden op springen!! We kregen een snoepje om op die manier speeksel te produceren waardoor je meer gaat slikken en op die manier past je lichaam zich aan aan het plotse drukverschil. Voor mij was het enkel een lekker snoepje.. Ongeveer 2h nadat we vliegtuig hadden verlaten zijn mijn oortjes pas 'geploft'.

Uiteindelijk was dat het enige nadeel van het 'heen'-vliegen..


Vrijdag 9/6/2006
Stapje in de wereld gezet. Zoals in elk hotel of via elke reisorganisatie kan je jezelf opgeven om deel te nemen aan bepaalde uitstappen - ook wel 'excursies' genoemd (klinkt 'sjieker'). En K en ik hebben ons voor 2 uitstappen opgegeven. Net een bende schapen die op dezelfde moment naar l en r zien :-)

Vandaag gaan we de zuidkant van Corfu bekijken. De bus was 3 kwartier te laat en nadat we waren overgestapt op een bus met een nederlandstalige gids, konden we pas echt vertrekken.

Eerste halte, het Achillion - één van de buitenverblijven van Sissi! Aangezien ik al sinds kleintjes een fascinatie voor deze madam heb gehad (heb de film's maar 6x gezien) kon dit niet ontbreken hé. In tegenstelling tot andere buitenverblijven of paleizen van hooggesplaatsten, is dit verblijf sober ingericht. Veel spiegels, dat wel, en veel beelden die voorkomen in de Griekse mythologie. En een prachtige tuin. Op het hoogste punt heb je een prachtig overzicht over het eiland!

Aangezien meer dan de helft Nederlanders zijn, is de volgende stop een 'koffiestop met appeltaart'. Nadien trekken we een gezellig dorpje in voor een wandeling.

's Middags eten we in een restaurant dat aan het enige echte zandstrand van het eiland. Na een leuke strandwandeling vertrekken we nadien terug naar het hotel.

In de namiddag nog wat boodschappen gedaan.


Zaterdag 10/6/2006
Vandaag gaan K en ik de buurt verkennen. Uiteindelijk zijn we tot 2 dorpjes verder gestapt - Strongili. Halverwege zijn we iets gaan eten - in Agios Loannis. Ik stort mij iedere keer op iets typisch van daar, terwijl K spaghetti neemt!

Terug in het hotel gedoucht en na het avondeten de directe omgeving verkent. In bijna iedere souvenirwinkel of kruidenierswinkeltje krijg je Uozu in je handen geduwt. En aangezien ik geen sterke drank drink, was K wel heel content met mijn bekertje.


Zondag 11/6/2006
Vandaag een dagje aan 't strant gelegen. Ik had me voorgenomen voorzichtig te zijn en me op tijd en stond goed in te smeren en niet in de volle zon te gaan liggen.

Deze voornemens heb ik goed nageleefd tot ongeveer 11h30 - toen ben ik in slaap gevallen.. Toen ik anderhalf uur later wakker werd, bleken mijn beentjes 'wat' te branden.

Slechts één woord kan uitleggen hoe mijn beentjes eruit zagen en hoe ze aanvoelden: AUW!

De rest van de dag ben ik braafjes uit de zon gebleven.

K heeft ongeveer 6h in de 'vlakke' zon gelegen en die ziet mooi bruin. Leuk detail: zijn haren zijn verbleekt door de zon waardoor hij nu als een rasecht blondje door de wereld stapt :-)


Maandag 12/6/2006
Vandaag onze 2de uitstap. De bus is mooi op tijd en we gaan de noordkant van het eiland bekijken. Het is bewolkt en we hebben zelfs regen gezien. Voor de rest zijn we niet veel uit de bus geweest. We hebben wel een gezellig vissersdorpje bezocht.


Dindag 13/6/2006
Met het openbaar vervoer rijden we naar Corfu stad! Het openbaar vervoer hier is een lachertje - nooit op tijd en de ticketjes worden op een leuke ouderwetse manier verkocht door een man die tijdens het rijden de bus rondkomt..

We hebben het oude fort bezocht, groot stukje land waar je mooie uitzichten hebt, en het archeologisch museum, amper 2 verdiepen.. De stad heb je snel gezien - veel winkeltjes die bijna hetzelfde verkopen.

De voorlaatste bus zou om 14h30 vertrekken, de laatste om 15h30. K en ik stonden om 14h10 al aan de halte en om 14h15 konden we al instappen. Om 14h20 waren al de zitplaatsen bezet en besliste de chauffeur om te vertrekken!! De bus van 14h30 is eventjes 10min vroeger vertrokken. Wat als je 5min later (en uiteindelijk nog op tijd) aan de halte komt? En wat als de chauffeur van de laatste bus dat ook doet? Van Corfu stad tot in 'ons' dorpje Messongi, is het een rit van 22km.

Woensdag wou K nog eens een dagje aan het strand liggen.. Ik mee, maar ik was wel de enige die er lag met een handdoek over haar benen! Donderdag zijn we 's morgens terug naar België gevlogen en deze keer heb ik aan de incheckbalie gevraagd om naast K te kunnen zitten!

Ondertussen zijn we maandagavond en morgen ga ik terug werken.. maar wel met een leuk kleurtje en een pak foto's :-)

No comments: