Monday, June 26, 2006

Fair play

Ik heb DE match gemist.. Nederland mag terug naar huis, na de match die wel één van de meestbesprokende matchen van dit WK zal worden. 20 kaarten in totaal - je moet geen krak in het voetbal zijn om te weten dat dit wel een héél groot aantal is voor 2x 3 kwartier achter een balletje lopen..

De beelden die ik in de samenvattingen heb gezien, spreken niet echt van fair play.. Ik had de indruk dat het stadium van truitjes-trekken voorbij was en dat er ineens naar het takkel-zetten was overgegaan! Om nog maar te zwijgen van de 'sjot' die een van de spelers heeft gekregen.

Nu ken ik de schoenen die voetballers dragen op het veld, dus die speler heeft eventjes sterretjes gezien! Bij de softbal droegen we ook 'shoes' - al hadden die van mij ijzeren plaatjes zonder 'beschermstukje'. Zonder die schoenen schoven we van de 6 naar 9 over gras :-) dus lang leve de 'shoes' om over gras te hollen maar daar bleef het bij..

Nu is het geen publiek geheim dat voetballers goed komedie kunnen spelen - bij een duwtje laten ze zich in al hun glorie op de grond vallen terwijl ze 'moord en brand' gillen. Na wat over-en-weer-rugrol, een schouderklopje van een paar teamleden, wat 'ingezoom' van de nodige camera's en indien nodig een alarmerende tussenkomst van 'Fons de Wonderspons', staan ze terug recht, leggen ze hun haar goed, trekken hun kousjes op en lopen (!!) een einde verder het veld in. Dus een takkeltje op tijd en stond is vrij onschuldig..

Ik denk dat de 'scheids' van dienst daar korte metten mee wou maken, alleen had hij niet verwacht dat het zo uit de hand zou lopen. Een korte 'ref' kom je meer tegen en als die dat voor de ene ploeg doet, moet die dat ook voor de andere ploeg doen. Als hij van in het begin een beetje milder was geweest, had hij nooit aan 20 kaarten gezeten..

Eigenlijk best spijtig - die man krijgt nu bakken kritiek over zich terwijl hij, volgens mij, gewoon voor piekfijn en uiterst fair play ging..

En wat ECHT spijtig is, is dat ik die match heb gemist.. Heb vandaag alle mogelijke mediakanalen bezocht op zoek naar meer details! Ik heb 1 troost; ik heb de andere match van die dag gezien en heb Beckham de 1-0 zien trappen waardoor Engeland door mocht. En die was best mooi (het doelpunt op zich hé)!

No comments: