Wednesday, April 19, 2006

Floddermouse

Ken je dat 'iets' dat als je aan iets denkt dat je automatisch begint te glimlachen?

Gister kreeg ik een mailtje van M. met examenvragen van het zoveelste leerjaar, waar de meest maffe antwoorden werden gegeven.

Eén van de vragen is de vertaling van het woord 'vleermuis' - antwoord: a floddermouse!!

Wel, het is die floddermouse waar ik al 2 dagen breed om moet glimlachen. Misschien omdat ik thuis zo'n 'pluche' vleermuisje heb dat met trots de naam 'floddermouse' kan dragen (superschattig ding)! En ergens doet ze me aan vroeger denken..

Het is raar hoe sommige kleine dingen je, onrechtstreeks, met je verleden confronteren. Het verleden dat je uiteindelijk heeft 'gevormd' tot het persoontje dat je nu bent. Net dat verleden dat je zo graag anders had gezien. En dan denk je automatisch 'als ik toen meer kansen gehad' , 'had ik toen maar even veel praat als nu' of 'had ik toen maar..' ! En dan kom je tot het besef dat je het nog zo slecht niet hebt gedaan, zo helemaal in je eentje. Je draagt je littekens met .... pijn maar ook met enige trots omdat je weet dat je niet zo snel meer bent klein te krijgen!

Wel, ik denk dat ik mijn floddermouse ga ophangen - waarom? ;-)

No comments: