Tuesday, March 21, 2006

Kinderen

Ik surf regelmatig naar de blog van T. - zij en haar man proberen via IVF in verwachting te geraken. Ik bedenk me soms dat het niet mooi is ten opzichte van hen, om zelf (nog) geen kinderen te willen.

Statistisch gezien heb ik er de leeftijd voor (..) en ben lichamelijk in orde. Al heb ik, dankzij een puberstommiteit, eens een mooie waarschuwing gekregen - lang verhaal maar ik ben nog nooit zwanger geweest, laat dat wel even duidelijk zijn!

In deze tijd is het al vrij makkelijk om een zwangerschap te onderbreken - ik heb onlangs gelezen dat je tot een 'bepaalde week' een simpel pilletje kan nemen.. En als je dan zoveel moeite moet doen om een boeleke te krijgen, is frustratie niet ver te zoeken!

Zelf wil je bewust niet aan kinderen beginnen omdat er wat scheef zit. Terwijl mensen die elkaar enorm graag zien en alle moeite van de wereld doen om die liefde te uiten in een kind (om het zo maar te zeggen), blindelings moeten vertrouwen op de wetenschap..

No comments: