Wednesday, March 15, 2006

Eurosong

Er is eindelijk iemand gevonden om ons landje te vertegenwoordigen op het Eurovisiesongfestival. Na een hele reeks voorronde's, halve-finaleronde's is K.R. HET geworden. Olé Olé, iedereen blij, half Vlaanderen in de veronderstelling dat we nóg eens gaan winnen..

Lees ik deze ochtend in de e-krant dat onze aller minister voor Cultuur (dinne die zo snel huilt) er een pak centen tegenaan smijt om een promotour te organiseren. Volgens het nieuwsblad welgeteld € 60 000,00 - ik heb 2x gekeken!! Ik ben direct naar de commentaren gaan loeren en die zijn niet van de poes! Het doet deugd te lezen dat ik niet de enige ben die denkt dat ons ministertje een slag van de molen heeft gekregen - en dit is nog zachtjes uitgedrukt. Is die nu helemaal compleet doorgeslagen? € 60 000,00 ofwel 2 420 394,00 oude Belgische Fraken - wil er iemand ons Bertje eens ne goeie sjot onder zijn ....

Mijn verstand is er te klein voor! Dat die centen voor cultuur dienen, ok goed ben akkoord, maar waarom beginnen we niet bij 'cultuur' zelf. Waarom niet investeren in Belgische films - iedereen herinnert zich de positieve (buitenlandse) commentaren toch nog op Daens en De Zaak Althzeimer. Waarom niet in theatergebouwen - de Ciname Roma in Bght stort bijna in elkaar en dat is een prachtzaal (vorige zomer op eigen risico binnen geweest).

Neen, we steken het allemaal in één liedje waar ocharme 8 woorden belgische landstaal in worden gezongen!!!!

Ik heb een dafalganneke nodig!

No comments: