Wednesday, January 04, 2006

Razend maar toch..

J., als je dit leest hou dan in je achterhoofd dat ik bezorgd ben om je. Ik weet dat je het moeilijk hebt maar ik moet mijn frustratie ook kwijt.

Slecht nieuws.. Ik kreeg deze morgen telefoon van D., het gaat niet goed met J. - heb besloten hem toch bij 'naam' te noemen. Het is zover gekomen dat D. het zelf moeilijk krijgt en een time-out wil. J. antwoorde droogjes: Dan ga ik wel naar mijn ...!

En dan zit je daar op de trap (collega's waren koffie aan 't drinken bij mij op bureau). Tuurlijk zeg je direct "OK hij komt naar ons". Maar als je dan verder denkt - en dit klinkt héél lelijk - ik heb ook een leven.. of beter K. en ik hebben een leven. En dan moet je dat maar even opzij schuiven want een bazeke die niet veel anders doet dan in de zetel hangen, PS spelen, eet en tv kijkt, beslist even om "hier gaat het niet goed, ik ga wel naar mijn ... en als D. is afgekoeld ga ik terug naar huis".

Ik weet hoe D. zich voelt! En het is nu hoog tijd dat er maatregelen genomen worden en J. zal moeten meewerken. Het wordt hoog tijd dat die zijn problemen onder ogen ziet en er deze keer effectief iets aan doet. De mensen die om hem geven geraken er zelf onderdoor; D., zijn vrienden en zijn familie ook!

Bye the way - sorry voor de taalfouten, in een boze bui let ik daar niet op!

No comments: